Moc świątecznych prezentów. Drugi produkt -40%! Sprawdź ==>>>
Szukaj
Ulubione 0

Jak utrzymać formę w sezonie jesienno-zimowym?

PoradyJak utrzymać formę w sezonie jesienno-zimowym?

Gdy dni stają się coraz krótsze, a temperatury niższe, dbanie o formę może stać się większym wyzwaniem. Mniejsza liczba godzin ze słońcem oraz pogarszająca się pogoda oznaczają, że jesteś bardziej skłonny do pozostania w domu, niż do joggingu na świeżym powietrzu czy nawet spaceru. Jesienno-zimowa aura spowalnia również metabolizm, co w przypadku ograniczenia aktywności, może powodować przybieranie na wadze. Oto kilka wskazówek, jak pozostać w formie podczas chłodniejszych miesięcy.

Korzyści płynące z ćwiczeń są bardzo szerokie, od poprawy zdrowia psychicznego po obniżenie ryzyka poważnych chorób, ale nadal wielu z nas prowadzi siedzący tryb życia. Niestety jesienna szaruga i niskie temperatury bardzo często zniechęcają do poderwania się z kanapy. Czas to zmienić!

Naładuj się pozytywną energią!

Potrzebujesz solidnej dawki energii? Spakuj buty treningowe, szorty, legginsy, top lub koszulkę i wybierz się na siłownię albo fitness. Pamiętaj jednak, aby nie popaść w rutynę i znaleźć ćwiczenia, które faktycznie sprawiają Ci przyjemność. Dzięki temu istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że wygodna i magnetycznie przyciągająca kanapa wygra z motywacją do ruchu.

Wolisz zostać w domu? Śmiało możesz wykonywać ćwiczenia w zaciszu swojego salonu, po prostu odpalając zestaw ćwiczeń w Internecie. Wszystko, czego potrzebujesz, to mata do jogi oraz strój treningowy. Jeśli szukasz komfortu i materiałów odprowadzających wilgoć powierzchni skóry, postaw na sprawdzone marki, jak Under Armour oraz Labellamafia. Nie zapomnij też o właściwie dobranych butach! Mimo że trenujesz w domu, bezpieczeństwo to podstawa.

Wybierz aktywność na świeżym powietrzu

Męski strój do biegania Diadora

Po wielu miesiącach lockdownu spora część społeczeństwa stara się jak najwięcej czasu spędzać na zewnątrz. Weekendowy wypad za miasto, trekking w pobliskich lasach albo chociażby spacer w pobliskim parku, to zawsze dobry pomysł. Jeśli jesteś jedną z tych osób, wskocz w wygodne buty i ruszaj przed siebie! Obawiasz się jesienno-zimowej pluchy? Niepotrzebnie! Zainwestuj w obuwie z wodoodporną i oddychającą membraną, które znajdziesz np. w modelach marki KEEN. Jest to świetna opcja na długie wędrówki, która sprawdzi się na każdym szlaku i nawierzchni. Dobierz odpowiednie buty trekkingowe i ciesz się aktywnością niezależnie od warunków atmosferycznych.

Biegnij po zdrowie!

Niższe temperatury mogą zniechęcać do biegania na zewnątrz. Na szczęście masz alternatywę – bieżnię. Warto jednak pamiętać o prozdrowotnych korzyściach płynących z aktywności w zimnie, jak np. podkręcenie metabolizmu, spalenie większej liczby kalorii czy wzmocnienie odporności. Ponadto, według badań naukowych, ludzie, którzy ćwiczą na świeżym powietrzu, mają zwiększoną energię, mniejszą tendencję do popadania w depresję oraz są bardziej skłonni do kontynuowania swoich treningów. Warto też pamiętać, że chłodne powietrze ogranicza stres cieplny, co znacznie ułatwia bieganie. Nie bez powodu większość maratonów odbywa się w październiku oraz listopadzie.

Jeśli czujesz się już zmotywowany do wyjścia z domu, czas pomyśleć o odpowiednim stroju. Kluczem do efektywnego i przyjemnego treningu jest warstwowość, dzięki której będziesz mieć gwarancję zachowania komfortu termicznego. Postaw na odzież do biegania Under Armour i Diadora. W ofercie znajdziesz koszulki z krótkim i długim rękawem, legginsy termoaktywne, docieplające bluzy, wiatroszczelne i wodoodporne kurtki oraz czapki chroniące uszy przed chłodem.

Oczywiście podstawą są buty do biegania – zapewniające amortyzację, stabilność, przyczepność i lekkość. Wybierz model idealnie dopasowany do Twojej stopy i przekonaj się sam, że trening na świeżym powietrzu to samo zdrowie.

Znajdź zewnętrzny motywator

Wiadomo, chęć zrzucenia zbędnych kilogramów, zachowania formy oraz bycia zdrowym, to najistotniejsze motywatory do bycia aktywnym. Ale nie oszukujmy się – gdy za oknem zimno i szaro, a w domu czai się tak wiele pokus, jak miękka kanapa, ulubiony serial i paczka chipsów, warto znaleźć wyzwanie, które pomoże zachować motywację do ćwiczeń w chłodniejszych miesiącach. Może masz zamiar przebiec półmaraton na wiosnę albo szykujesz się do zostania trenerem personalnym. Wcześniejsze zarejestrowanie się i podjęcie zobowiązania, da Ci cel, do którego będziesz dążyć.

Coś jeszcze? Warto wyznaczyć sobie nagrodę za osiągniecie tego celu. Nowe buty do biegania, dres lub cokolwiek innego, co masz na oku, będzie stanowić skuteczny motywator, dzięki któremu będziesz trzymać się wytyczonej drogi. Do dzieła!

Koszulka na krótki rekaw Under ArmourButy trekkingowe KEEN

2021-10-19
Pokaż więcej wpisów z Październik  #160;2021
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel